![]() |
Active Topics Memberlist Calendar Search |
| |
| Kråkeboka | |
| |
|
| << Prev Page of 2 |
| Author | Message |
|
Bear2
Newbie
![]() Posted: 28.Jul.2010 at 19:50 |
|
Hva skjer med Wang og talentenes teater?
|
|
IP Logged |
|
|
Iggy
Styremedlem
![]() Posted: 28.Jul.2010 at 23:44 |
|
Møte var idag klokka 12:00, så en del av disse spørsmåla så jeg ikke før den tid dessverre.
Ble naturlig nok mer prat enn intervju, så noen direkte svar til noen av spørsmålene deres har jeg ikke. Mange er opptatte av å fjerne trenerteamet, eller spesielt Haugen så får å ta det først. Hverken Haugen eller Klæboe vurderer å trekke seg. De ønsker ikke å forlate klubben når den er på bunn og de er motiverte til å få snudd dette og se spillerne våre få ut det de har inne i seg. Så lenge de har troa på at de kan ha noe å bidra med så kommer de ikke til å trekke seg. Haugen selv sa at å få sparken når hvis vi lå på 5. plass ville vært noe han kunne leve med, men å få sparken når vi ligger slikt vi ligger vil være veldig tungt. For fremtiden så ønsker begge at klubben skal være i en helt annen situasjon før de eventuelt drar videre, men de er også klare på at det er jo ikke naturligvis at de får sjansen til å være her så lenge. Klæboe ønsker å få sett sluttresultatet av arbeidet sitt med unggutta våre som han har fulgt opp i de 5 åra han har jobbet her og vil se de ta de stegene han mener de kan ta før han eventuelt vil dra videre. De har etter Altakampen startet med enda mer fokus på den defensive organiseringa og de ser på Mike Speight som en godt tillegg på treningsfeltet. En ting jeg syntes var litt merkelig er at Speight på en måte ble gitt til de uten at de selv var veldig involvert i den ansettelsesprosessen. Men de påpekte også til at de begge har tidligere samarbeidet med han på forskjellige måter og mener de vil fungere veldig bra sammens med han. En del taktikkprat tok mye av tida. Prat om enkeltsituasjoner, spesielt fra de to siste kampene brukte vi tid på. De savner bedre kommunikasjon i det bakre leddet og mener mange av målene imot kommer av personlige feil og ikke nødvendigvis planen de legger før kamp. Dette var vel delen vi pratet mest om og det er litt vanskelig å skrive ned alt om enkeltsituasjoner. Greia er iallefall at jeg sitter med inntrykket at de ser de samme feilene som vi gjør. Så får vi bare håpe at de faktisk klarer å få luket vekk disse feilene. De fortalte også litt om hvordan det har vært å jobbe under de forutsetningene som de har og også litt angående siste lønningskutt. De hadde virkelig håpet at alt slikt var ferdig ifjor og skulle gjerne unngått nye runder med fokus på slikt i år. Ble også litt prat angående treningsfasilitetene og hvordan de heller ikke har vært optimale den siste tiden pga. nytt gress på hovedbanen. Treningsfeltene ved siden av hovedbanen vår er jo ikke akkurat "top notch" ved tanke på at vi har kunstgressbane med mange hull i og ujevn og hard gressbane ved siden av der igjen. Vi stilte også spørsmål angående motivasjonen til noen av de etablerte spillerne våre som kanskje ikke akkurat virker å ha hodet sitt på riktig plass for tida. Reaksjonsmessig så er det ikke så mye de føler de kan gjøre utennom å prate med de siden det ikke bare er å la de slite benk heller siden det ikke er noen som kan byttes inn for de. De hadde også ett ønske om at klubben begynte å dyrke posisjonene til de yngre i klubben litt tidligere enn hva som gjøres nå slik at det ikke blir at spillere blir omskolert når de blir tatt opp i junior elite laget og iallefall ikke når de kommer helt til a-laget. Vi ble også presentert tallene for hjemme og bortekampene og de mener med vårt program på hjemmebane resten av sesongen at vi skal kunne klare å sikre adeccoligaplass for neste sesong på Melløs. De håper at vi skal klare å gi de god støtte på vår egen matte og sier at den 12. mann vil de trenge. I forhold til ting som kan skje denne sommeren så har de fått beskjed av ledelsen at forsvinner noen ut, så vil det være mulig å hente noen inn. Siden Aleksander Bachke drar til militæret så betyr det at det vil komme en erstatter. Man kan nok forvente seg at det skjer i løpet av de neste dagene og vi fikk vel vite hvem det gjaldt av spillertroppen som vi prata litt med etterpå, men vi lar klubben få presentere det når alt er klart isåfall. Det betyr også at vi ikke bør henge oss hvis vi ser noen flere spillere forsvinne i sommer siden planen iallefall er at de isåfall skal bli erstattet. Jeg stiller meg forresten positiv til det valget av spiller som kan komme inn hvis de får det til. Avslutningsmessig ble vi også spurt om det er noe mer de kan gjøre for oss. F.eks. å sørge for at spillere kommer og klapper etter kamp og lignende. De sa at det er ikke alltid det som nødvendigvis står først i hodet på dem ved kampslutt og når de ikke kommer bort så mener de ikke noe vondt med det eller at vi ikke fortjener applaus, men de kan godt ha mer fokus på det hvis vi ønsker det. Ga som svar at jeg syntes spillere og trenere bør gjøre det som føles naturlig. Å kommandere spillere eller føle selv at de MÅ bort til oss syntes jeg er litt unaturlig, men samtidig så legges det veldig merke til om de ikke gjør det. La også til at det var noen som kom med reaksjoner etter Nybergsundkampen om akkurat dette og fortalte også at hjemreisa fra Alta føltes litt bedre når spillere kommer bort etter kampen og viser at de også er like skuffa. Jeg sitter igjen med ett positivt inntrykk av selve møtet. Jeg tror vi fikk veldig ærlige svar og at de tar oss supportere seriøst. Jeg syntes også det er veldig greit at de ikke gikk i forsvarsposisjon og heller påpekte hva vi gjør feil istedenfor å høre på hva vi hadde å si om deres arbeid. Får også litt påminnelse over hvordan arbeidssituasjonen dems er og jeg er ikke i tvil om at de ønsker å gjøre det de kan for å få klubben vår tilbake på riktig retning. Får de det ikke til videre så er det nok heller ferdigheter og ikke hjerte som er grunnen. Etter møtet så vi litt på treninga og prata med han Eggen Jr. Han er fortsatt utrolig oppgitt over hvor mange muligheter byen mistet ved å si nei til Melløs Arena. Han roste også Wemberg for det han har gjort i den norske drakta. Ikke fra møtet, men for å svare fra mitt inntrykk etter samtale med ledelse, trenerteam og ellers informasjon man får (både positivt og negativt å sitte i styret i en supporterklubb. Får vite mye man både vil og ikke vil vite) fra omverden. Talentenes teater blir enda nevnt på Melløs. Jeg kan ikke helt se at byen kommer til å ha grunnlag for å være en talentfabrikk videre. Jeg føler meg nesten sikker på at Wang vil forsvinne fra byen (ikke bli overasket om de stikker lengre mot svenskegrensa)... Ting ligger ikke til rette for å oppdrive talenter her. 90% av de talentene vi har som har vært innom a-laget de siste 3 årene har jo gått på Wang. Når/hvis vi mister de så ser jeg ikke hvordan vi skal tiltrekke oss nye talenter fra andre steder enn vår egen by og da må det jobbes VELDIG godt i lokalklubbene og i yngres avdeling i vår klubb for at vi skal produsere talenter på rad og rekke som kan heve seg i Adeccoligaen og enda høyere opp. Målsetningen å bli en toppklubb er vel ikke skrevet opp noe sted akkurat. Ledelsen sa til oss forrige uke at det først og fremst er i 2011 vi skal begynne å bygge klubben OPP igjen etter å ha bygget den ned de siste 1-2 årene. Tipper nok vi har deltidsspillere og forhåpentligvis begynner å bygge opp klubben igjen slik at vi kan ha fulltidsspillere på sikt igjen samtidig da, men om det skjer allerede i 2011 eller ikke tror jeg ikke klubben selv kan planlegge enda. Noe info til dere iallefall. Påminner også om at skulle det være ønske med egne møter for medlemmer og spillere/trenere på kroa før kamp som vi har gjort før så er det bare å si ifra til oss. |
|
|
Don't feel like Satan, but I am to them
|
|
IP Logged |
|
|
Bjørg
Platinum member
Mom Joined: 29.Mar.2004 Online Status: Offline Posts: 1996 |
![]() Posted: 29.Jul.2010 at 00:27 |
|
Takk for godt og fyldig referat, Iggy! Bra jobba!
|
|
|
Beste vingen i by'n!
|
|
IP Logged |
|
|
bukowski
Platinum member
![]() Posted: 29.Jul.2010 at 00:50 |
|
bra jobb, iggy!
grundig, kæll.
og faen på tide at de tar signalene våres på alvor. godt å se.
men dette betyr også at de akter å fortsette med den trenerstaben de har. en gjeng som overhodet ikke har vist til noen positive resultater.
vinner døm til søndan er alt tilgitt.
taper vi så er det ingen nåde lenger.
OG DET SKAL KOMMA KLART FRAM DER OG DA.
sånn følas det.
og det er forjævlig, når jeg veit at døm gjør sitt beste utpå der.
at ikke de innser sin begrensning på benken er rein egoisme,det er rett og slett i ferd med å ødelegge Moss fotballklubb.
|
|
|
a Murder pack of crows drifted over the church tower
|
|
IP Logged |
|
|
Holters
Newbie
Joined: 05.Des.2003 Location: Norway Online Status: Offline Posts: 40 |
![]() Posted: 29.Jul.2010 at 08:37 |
|
Interessant lesning, Iggy!
Håper det ordner seg for dere. Unner dere ikke et nedrykk. Jo flere Østfoldlag høyere opp i systemet, jo bedre er det for rekrutteringen i fylket.
Lykke til!
|
|
IP Logged |
|
|
Sindre
Platinum member
Joined: 15.Mai.2004 Location: Norway Online Status: Offline Posts: 9441 |
![]() Posted: 30.Jul.2010 at 12:27 |
|
Takk for god info.
Ser jo at det er de totale rammene på alle områder som styrer veien videre.
Blir en veldig spennende høst på mange områder.
I år MÅ Kællane bli et høstlag (som vi har hatt rykte for å være)
|
|
|
Fotball er mer forutsigbart enn politikk.
|
|
IP Logged |
|
|
Helter Skelter
Platinum member
![]() Posted: 30.Jul.2010 at 13:30 |
|
Bra jobba som vanlig Iggy! Interessant å lese hva trenerteamet tenker.
|
|
|
Jeg brukte mye penger på sprit, damer og alkohol. Resten bare sløste jeg bort. G. Best
|
|
IP Logged |
|
| << Prev Page of 2 |
|
||
Forum Jump |
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |
|