Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Kråkeboka
 Kråkevingen : Kråkevingen : Kråkeboka
Message Icon Topic: Krise i Moss - hva kan gjøres? Post Reply Post New Topic
<< Prev Page  of 6 Next >>
Author Message
Sindre
Platinum member
Platinum member

Online Status: Offline
Quote Sindre Replybullet Posted: 12.Jul.2010 at 19:18
Vet ikke helt om jeg fikk fram poenget med glede - var vel noe som du var inne på om at det ikke er glede der og et eller annet som kan gjøres for at det skal bli lettere....
Når det gjelder trener synes jeg det er bortkastet tid å bruke mye resurser på det. PMH går om det er nødvendig eller det er mulig - og jeg tror ikke det.
Eneste alternativet er - som du påpeker - Jonne (Joakim var ingen suksess sist) men jeg vet ikke om han tilfredsstiller kravene. Kunne da byttet om ????
Fotball er mer forutsigbart enn politikk.

IP IP Logged
Sindre
Platinum member
Platinum member

Quote Sindre Replybullet Posted: 12.Jul.2010 at 19:24
Ellers var mitt poeng med Djedje (om det lot seg gjøre) å betale ut sesongen for ham;
Årslønn 200.000,- = månedslønn på ca 25.000 inkludert sosiale kostnader.
Det betyr totalt 50 stk som betaler kr 500 i måneden (eller bare gang opp det antall 500-lapper den enkelte vil støtte med) i fire måneder (aug-nov).
De totalt 2000 skal jeg klare å stable på bena.
Så enkelt kan det gjøres, men vet ikke om det er mulig eller ønskelig. Ville ha en debatt som bevisstgjorde om vi virkelig mener det er nødvendig - for det setter resten av debatten og tro/tvil om å beholde plassen i perspektiv.
Fotball er mer forutsigbart enn politikk.

IP IP Logged
77 til 07
Styremedlem
Styremedlem

Quote 77 til 07 Replybullet Posted: 12.Jul.2010 at 19:36
Gode innspill, Iggy!

Jeg tror innsamlingsaksjoner kun vil ha en pedagogisk effekt, og kanskje i værste fall en negativ sådan. Folk er nok litt mette på "tigging" til fotballen i denne byen. Jeg tror godord og positivitet til en viss grad kan skape et midlertidig løft, men ikke nok til å gjøre et svakt defensivt fungerende lag godt nok for adecco. Det jeg derimot tror kan hjelpe er at klubben leter med lys og lykte i sitt nettverk i fotballnorge for å finne en kapasitet som kan veilede trenere og spillere i defensiv organisering. Dette kan fort vekk være gratis, og i tillegg gjøre underverker. Men det krever at trenerteamet innser at de ikke får til den delen, og aksepterer å svelge kameler. I tillegg må man be spillerne om å bedre holdningen til jobben sin, selv om det nok ikke er spesielt motiverende å stadig måtte gå ned i stillingsprosent.

Jeg mistenker ikke dagens ledelse for ikke å ønske Moss FK fremgang, men jeg tror utviklingen som har vært i klubben med mange unge spillere og dårligere kontraktsforhold etterfulgt av dårlige resultater, er vanskelig å håndtere. Jeg er langt fra sikker på at alle spiller på lag. Det å fordekke en slik virklighet hjelper ikke klubben.
IP IP Logged
bukowski
Platinum member
Platinum member

Quote bukowski Replybullet Posted: 12.Jul.2010 at 22:24
Originally posted by lomax

3 spørsmål som kommer frem pga denne tråden her.

1: Hvorfor skal PMH gå? Hva er grunnlaget for det? Å si at han må gå fordi han ikke har baller er som å si at jeg ikke liker gulrot kake før jeg har smakt det. Det er fåtallet her inne som vet hva slags trener PMH er på treningsfeltet osv. Og hvorfor han tar de taktiske grepene han tar under kamp.

2: Grepet Moss FK tar fra 1. august er for å REDDE klubben fra å ende opp som Lyn. Hvor skal evt klubben ta pengene fra for å sparke en trener og ansette en ny? Tror du næringslivet i byen er villig til å bla opp enda med penger til Moss FK?

3: Hvorfor skal en ny trener klare å levere bedre resultater enn PMH?
PMH jobber med det han har, en ny trener har akkurat de samme spillerne og jobbe med, og det finnes overhodet ikke økonomi til å hente inn fler.
Tror du at det bare er å sette inn en ny så blir det bedre? Da anbefaler jeg deg til å huske tilbake til Brakstad perioden hvor Tangen tok over. Grunnlaget var for dårlig selv etter at "en ny trener" kom på plass.
Det å huske historien er en stor del av å lære av sine feil.

Og et bonus spørsmål:
Hvem er du? Supporter?
Det var 2 karer som sto og SANG i Finnmarkshallen så det lød!
De lød bedre enn resten av Finnmark til sammen!
De ytret sin misnøye, selvfølgelig! Men de var der og støtta opp!
Etter kampen gikk spillerne bort og mer eller mindre sa sorry!
Hvorfor gjorde spillerne det? Fordi supporten skrek: du er ræva! ut av klubben!
Eller fordi gutta sto og sang av full hals og støtta opp om gutta?
Så... Hva er jobben din? Støtte opp klubben i motgang eller kritisere og kreve avskjed på trenersiden så fort det butter?
Hadde du virkelig trodd at denne sesongen kom til å bli anderledes enn hva den viser seg å være?

Klarer du å svare saklig på disse spørsmålene så inviterer jeg deg rett inn i studio til Radio Prime, også kan du få fremlegge din sak der, direkte!

Men: Først og fremst så er det DIN jobb å støtte MFK om dagen, ikke kritisere og klage. Hva hadde det gjort med deg, hvis dine nærmeste hang over deg og sparka deg mens du lå nede i en periode du ikke hadde det så bra? Bedre? Eller dårligere?

Hva hadde du tillatt at din venn sa:
Jeg syntes grunnen til ditt feilskjær er helt på trynet, men jeg skal f*** meg være her og hjelpe å støtte deg!
Eller:
Jeg syntes grunnen til ditt feilskjær er helt på trynet, og du får f*** meg bare klare deg sjæl!

Tenk over det...

Mvh
Leif A. Strømme

Herregud, så lei jeg er av dere. Dere. Med den ukritiske stemmen. engasjerte, javel. det veier tungt. men den tyngden dere kunne brukt går alltid den gærne veien. dere er massemedia. Moss Avis, Radio Moss, Prime whatever... og først nå kommer dere luskende inn på banen?
med pekefingern viftende mot supporterne!?
hvor i hel vete blei det av dere? blei det av kritisk sans? har dere noengang vært på en trening og prøvd å utføre noen form for journalistikk derfra? hvorfor kom dere inn på journalisthøyskolen? med hvilke intensjoner gikk dere ut derfra?
klarer du å svare tilfredstillende på det så skal du få komme på Øre Kro og bli intervjua av en ekte supporter på  Kroa før kamp.

og du frister meg til å ta mikrofonen å snakke til Moss bys borgere, det vil du ikke. det står ikke på programmet til Radio Prime. da hadde du ikke hatt noe jobb dagen etter. folkets stemme har aldri kommet så langt som til massemediene her i byen. da hadde dere vært på kroa å sendt live fra kråkevingens 15 års jubileum. med en skotte som sang mossesanger.
du kommer inn hit på sjælve supporternes sider og agerer med den borgerlige ubesudla finger'n din oppi nesa VÅRES?! "det er din jævla...",nei  hva var det du klarte å si?: "..Først og fremst så er det DIN jobb å støtte MFK om dagen, ikke kritisere og klage". Er det noen her som har rett til, i desperasjon og frykt for framtida, å syte å klage så er det vel for fa'an vårs?!
hadde du hatt baller nok til å gjøra det sjøl så hadde vi kanskje ikke vært der vi er nå?
Større enn min missnøye med all verdens sportslige nederlag, er kamplysten mot de som lar det skje.
a Murder pack of crows drifted over the church tower
IP IP Logged
Labbe
Groupie
Groupie

Quote Labbe Replybullet Posted: 12.Jul.2010 at 23:05
"Det jeg derimot tror kan hjelpe er at klubben leter med lys og lykte i sitt nettverk i fotballnorge for å finne en kapasitet som kan veilede trenere og spillere i defensiv organisering."

Ja, det er jeg helt enig i, det er helt tydelig at dette er noe trenerteamet ikke kan nok om.  Skal plassen berges så er det her, det må startes, selv mot Follo hvor vi vant 4-0 så var forsvaret lekk som ei sil, bare Guds under at det ikke ble 2-3 baklengs der også. Jeg mener egentlig at de forsvarene vi har ikke er så ille, men det må være en plan og organisering bak der.
IP IP Logged
senior
Groupie
Groupie

Quote senior Replybullet Posted: 12.Jul.2010 at 23:12
Hehe, Lomax!
Ja, det var den rette ræven som feis ja  
IP IP Logged
bukowski
Platinum member
Platinum member

Quote bukowski Replybullet Posted: 12.Jul.2010 at 23:40

det går troll i ord! Moss er under angrep! Lynet er over oss!

Gud velsigne dere alle...
IP IP Logged
Bluepointer
Groupie
Groupie

Quote Bluepointer Replybullet Posted: 13.Jul.2010 at 08:12
God damn, Bukowski! Jeg kjenner deg ikke i det hele tatt, men det du skriver gir meg frysninger. Positive sådane. Se for faen å få utgitt en bok, mann. Moss Avis applauderer nedrykk. De kan faen meg rykke ned selv. så får vi se om de kommer med anklagende toner. Gjør jobben deres for pokker. Vær journalister.
Fortsett med ytringene Bukowski. En glede.
IP IP Logged
bukowski
Platinum member
Platinum member

Quote bukowski Replybullet Posted: 13.Jul.2010 at 08:52
Originally posted by bukowski

det går troll i ord! Moss er under angrep! Lynet er over oss!

Gud velsigne dere alle...
Radio Prime blei ramma av Lynet i natt.
se på det som et tegn. Et varsel.

bluepointer, jeg kjenner deg
(ikke)
takk.

Edited by bukowski - 13.Jul.2010 at 08:52
IP IP Logged
eystein
Groupie
Groupie

Quote eystein Replybullet Posted: 13.Jul.2010 at 09:18
Bukowski generaliserer litt for mye i kritikken av Strømme, selv om han har et poeng mht manglende SPORTSLIG kritikk i mediene. Savner selv mer kritikk av selve spillet, systemet osv. Ofte har det dreid seg om baner og arenaer...
Men Strømme er en av de få som gjør nettopp det som kommentator for Prime. Veldig direkte og tydelig på hva som er galt mht spillet, systemet osv.
Tror det er rett det Labbe skriver at den enkelte spiller ikke nødvendigvis er dårlig i seg selv, men selv den beste blir "borte" i et dårlig organisert lag. Spørsmålet er om det er treneren som er problemet eller spilleforståelsen hos den enkelte spiller er for dårlig utviklet. Dessuten er fotball mye psyke. Der kommer nok trenerne inn...
- Det beste du kan gi en god venn er en god pasning.
(Ivar Hoff)
IP IP Logged
<< Prev Page  of 6 Next >>
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

This page was generated in 0,141 seconds.